Iskariot
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Rollspelshemsidan Iskariot är till för svenska rollspelare som helt enkelt gillar att rollspela. Då och då skickar vi ut officiella rollspel som vissa får delta i.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Mercy119 (rpg)

Gå ner 
4 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
lordbeijer




Antal inlägg : 196
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 6:43 pm

Coffe, do your thing
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 8:14 pm

Detta har hänt

Den elfte sepmtember 2011 skjuts Påven till döds under en minneshögtid för offren för 9/11. En månad tidigare hade israeliska Mossad funnit dokument som visar ett annalkande mordförsök på Påven vid ett tillslag mot Hizzbollah i Libyen. Dokumenten leder dem till ett okänt terrornätverk i Libyen, som man spränger.

Hotet beräknas vara helt eliminerat och Påven håller sin minneshögtid, men skjuts ändå. Situationen förvärras när en katolsk mobb går bärsärkagång på Roms gator och förstör muslimska butiker, samtidigt som flertalet muslimer misshandlas till döds. När kravallpolis sätts in, och sedan dödas, sprider sig kaoset över hela den katolska världen.

För att undvika religiösa inbördeskrig ger USAs, EUs och Rysslands ledare order om att sätta igång projekt Mercy119. M119 är en hemlig säkerhetspolisorganisation som skapats av de tre statsbildningarna för att kunna användas i gemensamt syfte. Organisationen planlades redan på 90-talet, men man visade den inte för allmänheten eftersom såren efter Kalla kriget ännu inte läkt.

Inom loppet av några minuter tillsätts dansken och NATO-generalen Jens Blixen som chef för enheten, och ett flertal poliser, agenter och experter kallas in. Två av dessa är Lubomir Pawalak och Edd McGregor.

När de anländer till Rom är de redan pålästa om enhetens historia och uppdrag, efter att ha träffat Blix i Rom ger de sig direkt till Vatikanen för att ta reda på vem som sköt. Genom att förhöra ögonvittnen lär de sig att de misstänkta sköt från en van med registreringsnummret ZB-707TO. Med hjälp av den lokala polismyndigheten spårar det numret till en möbelsnickrare utanför staden, men när de besöker honom skjuts han brutalt ned från en bil som snabbt lämnar platsen. De båda agenterna börjar förhöra mannens fru men blir snabbt avbrutna när Jenx Blix kontaktar dem och ber dem att återvända till det lyxhotell där M119 satt upp sin kommandocentral. Det sista han säger innan han bryter radioförbindelsen med dem är att det skett ett nytt dåd, och att president Berlusconi är död.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 9:52 pm

Om Blix verkat nervös innan, var han ett smärre nervvrak när de båda agenterna entrade rummet. Ingen av dem behövde säga något, de satte sig alla fyra ner för att lyssna på SITREP.

"För tio minuter sedan lämnade presidenten parlamentet, där han hållit presskonferens, för att själv besöka Vatikanen. På trappan utanför byggnaden hade en stor skara journalister samlats och detta gjorde det svårt för presidenten att nå sin väntande bil. Under denna tid lyckades en självmordsbombare ta sig fram till följet, resten är historia. Innan ni fortsätter vill jag att ni redogör för er verksamhet."

OBJECTIVES
  • Hitta vapnet som användes vid påvemordet
Till överst på sidan Gå ner
lordbeijer




Antal inlägg : 196
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 10:16 pm

"Vi åkte till affären, skulle precis fråga frågor när en röd ford började skjuta ner butiksägaren. Jag hittade lite videoband och Edd hittade frun."
Lubomir skulle just fråga ut frun när han kom på att hon inte pratade engelska.
"Kan vi få ta in en tolk" frågade Lubomir. "Hon kan inte engelska och är för närvarande vår enda ledtråd."
Till överst på sidan Gå ner
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 10:24 pm

"Vi vill veta om hon har någon aning om vem som kan ha dödat hennes man, och om han har blivigt kontaktad av misstänkta personer på sista tiden. Det är nog lika bra att fråga om han är inblandad i Påvemordet också." fyllde Edd in.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 10:39 pm

"Såhär gör vi. Jag ska fixa fram en tolk och analysera ditt videoband, och medan jag gör det behöver jag er hjälp. Rykten säger att självmordsbombarens kropp fortfarande är relativt intakt, man kan alltså fastställa etniciteten bara genom att se på den. Etniciteten på skytten är inte fastställd, men allmänheten tror ju att det är muslimer. Om det bekräftas att bombaren är muslim, kommer den katolska mobben växa i styrka, därför behövs någon som oskadliggör fordonet som ska frakta kroppen till bårhuset och sedan förstör kroppen, utan att personalen skadas och utan att identiteten på de som utför attacken röjs. Ni förstår vad jag menar. De får inte komma ut att förövaren är muslim, om så är fallet, i alla fall inte nu. Är ni beredda att göra detta?"


OBJECTIVE
  • Finn vapnet som användes vid påvemordet


SECONDARY OBJECTIVE
  • Förstör självmordsbombarens lik (utan att döda personalen som fraktar den)
Till överst på sidan Gå ner
lordbeijer




Antal inlägg : 196
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptylör apr 10, 2010 11:03 pm

"Ska inte vara några som helst problem" sa Lubomir med självsäkerhet. "När och var slår vi till mot bilen? Ska vi ta hit liket sen?"
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 8:31 pm

"Sjukhuset som liket ska föras till är Ospedale Generale Santo Spirito. Enligt mina källor planerar man att flytta liket om fem minuter, från bombplatsen utanför Palazzo Montecitorios. Ni måste alltså lämna Baglioni nu och genskjuta följet. Kom ihåg, ingen skada på personalen och ni får definitivt inte röja era identiteter. Liket får inte nå bårhuset, om ni sedan förstör det eller tar med det hit spelar ingen roll. Om ni skulle få polisen efter er så fly från staden. Då är det viktigare att ni tar er undan än att liket förstörs. Ni får heller inte använda större vapen än era pistoler, eftersom större vapen skulle ge oönskad, psykologisk, effekt på personalen, några frågor?"
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 8:42 pm

[img]Mercy119 (rpg) 56378863[/img]
Till överst på sidan Gå ner
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 8:51 pm

"Jag tror jag vet hur vi ska få tag på likbilen." svarade edd. "Vi kommer behöva en polisbil och uniformer. Sedan kan vi åka i kapp likbilen och stoppar den. Vi säger att vi fått order om att köra bilen resten av vägen på grund av säkerhets skäll. En falsk order om det hela, eller liknande hade gjort det hela enklare. Tror du du kan skaffa fram det?"
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:01 pm

"Vi har ett flertal polisbilar och uniformer till vårt förfogande, in och byt om med er direkt, sedan kan ni ta bilen som står utanför entrén" sa Blix och gav Edd bilnycklarna samtidigt som han öppnade ett skåp och plockade fram två poliskavajer.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 10-02-21

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:05 pm

"Jag hatar polisuniformer" suckade Lubomir och drog på sig uniformen.
Han tog upp pistolen, såg till att den funkade som den skulle och att den var laddad innan han satte den i pistolhölstret. Han vände sig mot Edd och sa:
"Jaha, är du redo?"
Till överst på sidan Gå ner
http://iskariot.niceboard.net
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:08 pm

Edd bytte om lika snabbt. "Jadå, jag är redo" sa han och slängde över nycklarna till Lubomir. "Du kör. Högertrafik är hopplöst." Sedan småsprang han ner till bilen som väntade på honom. "Senast jag hade en sån här uniform var i Cardiff. Det var tider det" berättade han lite nostalgiskt.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:22 pm

[img]Mercy119 (rpg) 65992318[/img]

De båda agenterna han precis genskjuta ambulansen innan den nådde en av de broar som gick över Tibernfloden.
Till överst på sidan Gå ner
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:36 pm

"Låt mig skötta snacket. Jag lärde mig en del italienska när jag var yngre och tog kvällskurser. Min fru är från torscana." sedan klev han ut ur bilen för att prata med personalen. han ahrklade sig och börjde sedan tala så tydligt han kunde på italienska. "Vi är från polisen." han tog en pause och vissade upp polisbrickan för föraren som också stigit ut. "Vi ska, av säkerhetssjäl köra bilen resten av vägen." förklarade han sedan, så profisionelt han kunde. "Den ska till ett nytt bårhus." la han sedan till och gav föraren en så lugn blick som möjligt.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:44 pm

"Jaha" svarade chauffören förvånat "Och vad ska vi göra då? Ni kan ju inte bara ta vår bil, och jag kan inte låta er ta liket i er bil om ni nu tror det"
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 10-02-21

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:51 pm

Lubomir kollade nervöst i backspegeln och såg att det skulle ta tid. Han gick snabbt ut ur bilen sa på engelska:
"Hej, jag är här för att se efter hur ni italienare sköter polisarbete" sa han glatt och lyckades relativt bra att inte bryta på ryska. "På grund av säkerhetsskäl måste vi köra till ett annat bårhus, som min mentor nämnt. Men vi skulle bara kunna byta bil, ni får köra till en polisstation med polisbilen så kör vi vidare med ambulansen."
Lubomir tryckte ner 50 euro i handen på föraren och sa:
"Till taxin hem, behåll växeln"
Till överst på sidan Gå ner
http://iskariot.niceboard.net
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 9:53 pm

"Alltså, är det här verkligen rätt? Jag måste höra med min chef först" sa chauffören och plockade upp sin mobiltelefon.
Till överst på sidan Gå ner
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 10:07 pm

"Här." sa edd, fortfarande på italienska. "Du kan få prata med min chef." Edd ringde snabbt upp Blix. "Goddag polischefen. Ambulansförarna tror oss inte och vi vill att du försäkrar dem om att det är sant." sa han när Blix svarade och räkte genast över mobilen. Han bad en tyst bön om att blixt skulle fatta, och spela med.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 10:29 pm

"Chauffören lyssnade länge och noga, och sa sedan "okej, er chef har berättat hur det ligger till, men vi måste sköta det hör snyggt. Vi la in liket utan att avlägsna de kvarvarande bitarna av kläder och sprängdeg, även om det rent praktiskt är lite troligt att det skulle finnas kvar spår av sprängdeg, kan vi helt sonika spränga ambulansen. Vi kör över till andra sidan bron, sedan lämnar jag och min kollega fordonet för att 'fika' och så kör ni in i den, några sekunder senare detonerar vi en sprängladdning på håll, men vi måste se till så att ingen är i närheten."
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin



Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 10-02-21

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 10:31 pm

Lubomir vände sig om, gick rakt mot polisbilen och satte sig i den, redo att följa efter ambulansen.
"Kommer du Edd?"
Till överst på sidan Gå ner
http://iskariot.niceboard.net
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptysön apr 11, 2010 10:34 pm

Edd hoppade in i passagerarsättet. "Du får skötta det där med sprängämne. Bombtekniker är en av få saker jag inte provat på inom polisyrket. Har du erfarenhet av sånt föresten?" frågade han.
Till överst på sidan Gå ner
Lost soul




Antal inlägg : 161
Registreringsdatum : 10-02-21
Ort : vilsen

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptymån apr 26, 2010 8:05 pm

De körde mot en folktom plats.
Till överst på sidan Gå ner
lordbeijer




Antal inlägg : 196
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptymån apr 26, 2010 8:11 pm

"Hoppa in i ambulansen och följ efter mig, vi letar upp en gränd där vi kan göra bytet" sa Lubomir och hoppade in i bilen för att vänta på Edd.
Till överst på sidan Gå ner
Torulf




Antal inlägg : 217
Registreringsdatum : 10-04-10

Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Emptymån apr 26, 2010 10:12 pm

Trafiken blev mindre tät ju längre från Vatikanen de kom. När de befann sig vid en liten träddunge i närheten av bensinstationen Vela E C. S.n.c strax söder om Vatikanen stannade de.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Mercy119 (rpg) Empty
InläggRubrik: Sv: Mercy119 (rpg)   Mercy119 (rpg) Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Mercy119 (rpg)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Iskariot :: Framtidsrollspel-
Hoppa till: